fbpx

Guide: Sådan får du maximal trafik til nye blogindlæg på 4 måder

Er du blogger og bare en lille smule træt af, at dine nye indlæg ikke får trafik fra dag 1? Så er det her indlægget til dig.

Jeg løber tit ind i nye bloggere, der er rigtig ked af trafikken til deres nye blogindlæg, hvis du er en af dem, så tag det helt roligt. Jeg kommer til at forklare præcis, hvad der skal til og hvorfor dine indlæg måske ikke får så meget trafik lige når du udgiver dem.

Her er en trin-for-trin guide, der kan hjælpe dig med at opnå netop den trafik du fortjener.

Lise Sommerlund blogekspert og blogger

Sådan får du maximal trafik til nye blogindlæg

illustration, der viser hvordan man kan få trafik til sit blogindlæg

Du har arbejdet flere timer på et super gennemarbejdet blogindlæg, der er optimeret i forehold til SEO og er helt perfekt til din målgruppe. Du udgiver og hvad sker der?

Intet …

Du skal IKKE miste modet for hurtigt.

Generelt er blogs fantastiske til indhold, der forbliver relevant for målgruppen, og der kan nemt gå en god rum tid, før Google og andre søgemaskiner får øjnene op for dit fantastiske blogindlæg.

Heldigvis, så er der især 3 ting du kan gøre fra start, der booster trafikken til dit nye blogindlæg, og som samtidig hjælper søgemaskinerne med at få øjnene op for dit indlæg.

Læs også: 10 trin til mere trafik igennem søgemaskineoptimering

1. Trafik via Sociale medier – Hype – Før, under og efter udgivelser

Det er ikke alle bloggere, der overvejer at skabe supplerende social medie profiler til deres blog, men jeg vil klart anbefale det. Det mest grundlæggende er en Facebookside og Instagram-profil.

På disse profiler kan du hype dit blogindlæg, så målgruppen er 100 procent KLAR til at læse dit indlæg, når du udgiver det. En af mine favoritter er Instagram Stories, der er geniale til at skabe hype og skabe kontakt med følgerne op til en udgivelse.

Du kan for eksempel dele:

  • Årsagen til at du skriver indlægget
  • Dine kreative tanker om det
  • Små videoer fra skabelsen
  • Meningsmålinger om detaljer i indlægget
  • Spørgsmål til følgere, der er relateret til indlæggets emne.
  • Nedtælling for udgivelse
  • Link til blogindlægget direkte i Stories

Læs også: Få Succes med Instagram Stories

2. Brug nyhedsbreve til det første trafikboost

Har du ikke et nyhedsbrev som dine læsere kan skrive sig op til?

Så er det her tegnet over alle tegn!

I Bloggers By Heart Premium har jeg gennemgået en lang række ting i forehold til nyhedsbreve, der er ekstremt vigtigt at have, når du vil skabe en online forretning.

Når dit indlæg er udgivet, så send det ud til dine nyhedsbrevsmodtagere hurtigt muligt,

Hvis du bruger Mailchimp, så kan du udgive link til nye indlæg direkte med mailchimp. Mailen akn godt blive lidt upersonligt og jge foretrækker generelt at sende en mail ud, som jeg selv skriver lidt tanker til, til mine abonnenter.

Jeg har for eksempel en skabelon, som jeg bruger, når jeg udgiver nye indlæg, hvor der står det vigtigste i og så kan jeg nemt og hurtigt redigere det og dele det nye indlæg med mine abonnenter.


Bonusinfo:

Det ekstra geniale ved at dele dit indlæg med dine følgere og abonnenter er at dit indlæg vil få et start boost. De læsere, som går ind og læser dit indlæg typisk vil bruge mere tid på din blog, fordi de kender dig. Dette ser Google, og andre søgemaskiner, som et kvalitetsstempel og vil hurtigt se at du har et godt indlæg, der er værd at give en god placering.


3. Udnyt andre populære indlægs trafik

illustration, der viser, hvordan gamle blogindlæg kan skabe trafik til nye blogindlæg

Har du allerede relaterede indlæg på din blog, der trækker trafik? Så udnyt det!

Når du har skrevet og udgivet dit indlæg, så indsæt links til dit nye indlæg i andre relaterede indlæg.

At skabe indhold, der kan booste trafikken til nye blogindlæg, kan væres afgørende for at opbygge en succesfuld blog. Både for tiltrække nye læsere, men i særdeleshed også for at fastholde læserne på bloggen i så lang tid som muligt.

Så har du et succesfuldt blogindlæg eller måske endda et hjørnestensindlæg? Så find et godt sted og link til dit nye indlæg, så din nuværende trafik bliver udnyttet til fulde.

4. Brug dit netværk

Når du har udgivet dit indlæg kan du også udnytte dit netværk.

Nævner du nogen i dit blogindlæg?:

Så smid dem en mail og fortæl dem om det. Måske ser de en værdi i indlægget og inkluderer det i deres eget, eller deler det i deres netværk.

Deler du indlægget i dine Instagram Stories? Så tag dem i din story, så de nemt kan dele din Story i deres.

Pinterest boards: Har du adgang til relevante Pinterest boards, så glem ikke at Pinne dit indlæg der.

Facebookgrupper: Det er ikke altid lige velkomment, men hvis dit indlæg giver god værdi for gruppen og er tilladt, så del gerne dit indlæg i relevante facebookgrupper.

Andre grunde til, at du ikke får trafik til dit indlæg

Nu er jeg super tarvelig, men en af de mere åbenlyse grunde til at dit indlæg ikke får trafik er at dit indlæg ikke er særligt godt, eller slet ikke bliver søgt efter af målgruppen. Heldigvis er der masser af måder, hvorpå du kan forbedre dit indhold, så trafikken kommer.

Det første du kan gøre er at undersøge dit indlægs bouncerate, som ofte hænger meget sammen med læsevenlighed og om, indlægget er visuelt stimulerende for læseren.

Læs mere om læsevenlighed her: 10 skrivetips til at forbedre dit blogindlæg læsevenlighed

Føler du stadig ikke at dit indlæg får den fortjente kærlighed, så kan du også kigge på, om du kan gøre mere for dit indlægs søgevenlighed.

Læs mere om SEO her: Skab søgbare blogindlæg med disse 10 steps

Jeg håber det var en hjælp.

Hvad skal jeg skrive om næste gang?

error: Content is protected !!

Test din blog i dag

👉 Fang e-bogen 12 ting, der får din blog til at se uprofessionel ud.

👉 Få samtidig tjeklisten, så du kan teste din blog og nemt følge din fremgang.

Test din blog i dag

👉 Fang e-bogen og se læs om de 12 ting, der kan få din blog til at se uprofessionel ud.

👉 Få samtidig tjeklisten, så du nemt kan teste din blog og følge din fremgang.